Sunday 28 August 2011

2 hari menjelang raya..

Semua persiapan sedang giat di jalan kan..utk aku..semua nya udah beres..ala kadar seada nya sudah..hihihi..yang penting sambut lebaran dengan gembira dan ceria..huhuh..

emm mengimbau kenangan raya..aku suke saje beraya di Pahang atau pun di johor cumenyer suasana di Johor lebih meriah sedikit brebanding di sini..almaklum lah..bandar..nak kacau dodol pun susah..
kalau di kg mak ku di Johor..dapat la merasa, kacau dodol (even aku tolong"kaco"org yg kacau dodol, hihih..dapat men meriam tu yang best tu..

dulu2 ada jugak la men lawan2 kampung..sape yg lebey kuat..hihih..skang cam dah tak ada aje..(ikut pengalaman aku balik kg raya thn lepas la kan..huhuh)..

                                 
skali bunyik..bergegar rumah tu..yang melatah dgn cara dier lah..yg budak2 ada yg nangis, ada yang lari bertempiliaran carik mak ayah masing2..

emm anak2 buah aku..cakap aje nak men mercun..bg mercun bawang tu pun diorg dah takut.."tak mo la main..nnt auwww"..hihihi...

tahun nie..tak ada la dapat raya ngan mercun..sbb tak beli pun mercun..ada aje supplier dekat opis tu..tp dah ketinggalan mengorder..hohoh..jd nyer melepasss..tak ape lah..tak hangus duit aku dek kerana bunga api dan mercun..hihih...

tp ingatan kepada semua..jgn men mercun kalu tak pandai nak jaga diri okies..merbahaya...

No comments:

Post a Comment